ولایت عشق

عکس - اجتماعی - سیاسی - ولایت - هنر و ادبیات - دفاع مقدس - وبلاگ

ولایت عشق

عکس - اجتماعی - سیاسی - ولایت - هنر و ادبیات - دفاع مقدس - وبلاگ

آرمیتا مثل پری، بابا مثل حضرت آقا

یک بوسه شیرین تر از قند

دیشب بعد از نخستین افطار ماه مبارک رمضان، آرمیتا از قاب شبکه یک سیما سرزده مهمان خانه ما شد. آرمیتا دختر شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای علمی کشور است. نخستین صحنه ای که از فیلم مستند «آرمیتا مثل پری» دیدم، حضور او به همراه مادر بر سر مزار شهید بود. کودکی دوست داشتنی و شیرین زبان که خیلی زود دست می برد و یقه ات را محکم می گرفت و به دنبال حرکات و سخنان خود می کشید و نم نم اشکی را هم تقدیمت می کرد. اما این همه ماجرا نبود، خیلی زود مشخص شد که محور اصلی فیلم، حضور سرزده امام خامنه ای در منزل شهید داریوش رضایی نژاد بوده است.

احساس این دختر و حضرت آقا از ابتدا پدر و فرزندی شکل می گیرد و کم و بیش ادامه دارد. حضرت آقا با اشاره به موهای بلند دختر، به حدیثی که در درس خارج طرح کرده اند اشاره می کنند و در مورد «ام سلمه»  و موهای بلند او که تا زانو می رسیده و در حدیت آمده که «مثل پری» ... می گویند و این گونه، همین تعبیر روی پیشانی فیلم مستند می نشیند. در جایی حضرت آقا به ایشان می گویند:«ببینم چی کشیدی بابا؟» و بعدها که مادر و دختر برای روضه به بیت می روند و دختر خانم حضرت آقا، آرمیتا را به نزد رهبر معظم انقلاب می برند، آرمیتا ابتدا به امام خامنه ای «بابا» و بلافاصله «حضرت آقا» می گوید.

مطمئنم این مستند زیبا روز به روز معروف تر و پرطرف دارتر خواهد شد و آنها که ندیده اند نگران نباشند، چون حتما بازپخش و منتشر خواهد شد.

حضور حضرت آقا در منزل شهید در تاریخ 29 دی سال گذشته بوده است. توصیه می کنم لینک های زیر را حتما ببینید:

-          گزارشی از محمد تقی خرسندی [+]

-          گزارش تصویری بسیار زیبا [+]

-          گزارش صوتی دیدار [+]

نظرات 3 + ارسال نظر
مرتضی مهاجر یکشنبه 1 مرداد 1391 ساعت 13:06 http://velaiat.blogsky.com

سلام
همون طور که به بعضی وبلاگ نویس ها گفتم این کلبه با نگاهی به وبلاگ های ارزشی برپا شده و امیدوارم شباهت محتوایی هم داشته باشه تا خلأ بعضی وبلاگ های تعطیل شده را پرکنه.
وقتی وبلاگ کامل شد و اولین پست را فرستادم، فکر نمی کردم به این زودی ها سوژه ای داشته باشم. اما آرمیتا یک هدیه بود از طرف خدا در اولین افطار ماه مبارک.
لطفا منو همراهی و راهنمایی کنید.

پرنیان یکشنبه 1 مرداد 1391 ساعت 16:03 http://wolf-girl.blogfa.com/

سلام...
شما رو یادم نرفته بود
لینکام یهویی همشون حذف شدن و خیلی هاشون رو نتونستم برگردونم
اتفاقا دنبالتون بودم
خیلی خوب شد که خودتون پیدام کردین

شاپرک شاد یکشنبه 1 مرداد 1391 ساعت 16:54 http://www.shaparakshad.blogfa.com

سلام
ممنونم از حضورتون....
یه سوال داشتم....
شما صاحب وبلاگ شهیدستان هستین؟

سلام بله

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد