سریال های تلویزیونی ایرانی پر است از دروغ گویی شخصیت های فیلم، و سریال های امریکایی پر است از آدم کشی و خشونت شخصیت ها.
انگار فیلمنامه نویسان سریال های وطنی بلد نیستند جز با «دروغ» تعلیق، کشمکش و بحران بیافرینند و امریکایی ها نیز بدون قتل و تجاوز و خشونت، نمی توانند فیلمنامه بنویسند. امریکایی ها تقصیری ندارند چون جامعه خود را عیناً تصویر می کنند، اما در کشور ما این همه دروغ از مردم کوچه و بازار، آن هم سلسله وار، مشاهده نمی شود. مهم ترین دلیل اینکه داستان سریال های ایرانی با دروغ شکل می گیرد و جلو می رود، ناتوانی نویسندگان از نگارش فیلم نامه های جذاب و منطقی است.
در این ماه عزیز از خدای مهربان می خواهم که به نویسندگان ما خلاقیت، بصیرت و تقوا عنایت فرماید.
به نام خدا
راستش خیلی خوش حالم که «خداحافظ بچه» به گونه ای تمام شد که شخصیت اول زن گفت :«ما دیگه دروغ نمیگیم.»
البته موضوع این نوشته ترویج دروغ در جامعه نیست، بحث پیش برد قصه فیلم نامه ها با دروغ گویی شخصیت ها به دلیل ضعف نویسندگان مطرح شده است.