ولایت عشق

عکس - اجتماعی - سیاسی - ولایت - هنر و ادبیات - دفاع مقدس - وبلاگ

ولایت عشق

عکس - اجتماعی - سیاسی - ولایت - هنر و ادبیات - دفاع مقدس - وبلاگ

مقابله باامام خامنه ای آسان نیست / رهبری او جهانی است

 

کریستین ساینس مانیتور در خبری تحلیلی تلاش کرد به شخصیت و تفکرات مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بپردازد و این تیتر را برای تحلیل خود برگزید: «بخشی از تفکرات آیت الله آهنین ایران».

کریستین ساینس مانیتور در سایت خود نوشت: «چرا آیت الله آهنین ایران، به آمریکا بی اعتماد است و این آیا اشاره به مذاکرات هسته ای دارد و یا نشان دادن آمادگی برای رویارویی با غرب است؟» این سایت در ادامه افزود: «هنوز برای بسیاری [امام] خامنه ای که عمامه ای مشکی به سر دارد و علامتی است که نشان می دهد وی از اولاد حضرت محمد (ص) است به عنوان یک معماست. یک روحانی انقلابی با شور و مشتاق شعر که با یقۀ شیخی اش کاملا شیک در انظار ظاهر می شود».

سایت این روزنامۀ آمریکایی نوشت: «پس از 1989 [امام] خامنه ای به عنوان یک بازیگر قدرتمند در عرصۀ بین المللی مطرح شد» و اذعان کرد که «امروز ایشان یک شخصیت انعطاف ناپذیر و در حال تقویب ایران به عنوان محور مقاومت است، آن هم در جنگی که هدفش شکست تکبر آمریکا و هم پیمانان غربی اش، و از بین بردن اسرائیل است. [امام] خامنه ای دارای تفکرات ناشناخته ای است که برای فهم آن باید در شخصیت ایشان مطالعه کرد».

کریستین ساینس مانیتور ادامه داد: «[امام] خامنه ای همواره با بی اعتمادی به غرب به پیش آمده است و سیاست واشنگتن را در تلاش برای تغییر نظام ایران می بیند. [امام] خامنه ای همیشه سعی کرده حفظ نظام را بر همه چیز مقدم کند».

این سایت به نقل از «فریده فرهی» کارشناس مسائل ایران در دانشگاه هاوایی نوشت: «ما باید به [امام] خامنه ای به عنوان فردی که در تمام جهات اثرگذار است نگاه و فکر کنیم». فرهی به سیاست های ضد ایرانی واشنگتن در دهه های گذشته در شکل گیری بی اعتمادی به آمریکا اذعان کرد.