ولایت عشق

عکس - اجتماعی - سیاسی - ولایت - هنر و ادبیات - دفاع مقدس - وبلاگ

ولایت عشق

عکس - اجتماعی - سیاسی - ولایت - هنر و ادبیات - دفاع مقدس - وبلاگ

احساسات مردم را نباید تحریک کرد

امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، چندی پیش، در واکنش به نامه نگاری های سران سه قوه، نسبت به ایجاد اختلاف هشدارهایی دادند که در این یادداشت آن را بازخوانی می کنیم.

 

  

امام خامنه ای

«یکى از راه ها، ایجاد وحدت است. اختلافات مضر است. هم اختلافات بین مسئولین مضر است؛ هم بدتر از آن، کشاندن اختلاف میان مردم مضر است. این را من به مسئولین، به رؤساى محترم هشدار می دهم. من از رؤساى قوا حمایت کردم، باز هم حمایت می کنم – مسئول اند، باید کمکشان کرد - اما به آنها هشدار می دهم، مراقب باشند. نه اینکه این نامه نگاری ها خیلى مهم باشد؛ نه، صد تا نامه بنویسند؛ کار خودشان را بکنند، اختلافات را به میان مردم نکشانند، چیزهاى جزئى را مایۀ جنجال و هیاهو و استفادۀ تبلیغاتى دشمن و خوراک تبلیغاتى رادیوهاى بیگانه و تلویزیون هاى بیگانه نکنند، صد تا نامه بنویسند؛ نامه اهمیتى ندارد. مهم این است که همۀ ما بدانیم مسئولیتی داریم، همۀ ما بدانیم موقعیت حساسى داریم.»

***

«البته اختلاف نظر، فراوان است؛ هیچ اشکالى هم ندارد - دو نفر مسئول اند، رفیق اند، اختلاف نظر هم دارند؛ همیشه هم بوده است - اما اختلاف نظر نباید به اختلاف در عمل و اختلاف در برخوردهاى گوناگون، به اختلاف علنى، به گریبان گیرى، به مچ گیرى در مقابل چشم مردم منتهى شود؛ چون آن اختلافات آن قدر اهمیت ندارد. یک وقت یک چیزهاى مهمى است، خب مردم باید مطلع شوند؛ اما این اختلافاتى که انسان می بیند بین این حضرات هست، چیزهایى نیست که این قدر اهمیت داشته باشد که حالا با ادعاهاى گوناگون، ما این ها را بزرگ کنیم، جلو چشم مردم نگه داریم، به اینها اهمیت بدهیم؛ که اهمیتى هم ندارد. اختلافات را نباید علنى کرد؛ اختلافات را نباید به مردم کشاند؛ احساسات مردم را نباید در جهت ایجاد اختلاف تحریک کرد. از امروز تا روز انتخابات، هر کسى احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار بگیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده

نظرات 1 + ارسال نظر

این لینک ها را ببینید:

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=10113

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=21890

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد